Lumea pestilor mecanici

Lumea pestilor mecanici

Pestele mecanic este noul trend in Romania.

Nimeni nu stie cand a aparut dar, se stie din hrisoavele lui Ion Neculce, pestele mecanic era un membru de vaza in ostile lui Stefan cel Mare. In batalia de la Podu’ Inalt meritele victoriei au fost impartite intre calul balan si cei 6 pesti mecanici din portofoliul domnitorului. Calul balan s-a impiedecat de pod, a cazut peste steagul otoman iar cei 6 pesti mecanici au desavarsit victoria devorand cu pofta matasea verde a Islamului. Amanunt: domnitorul nu era pe cal, coborase pentru nevoi firesti iar calul luase initiativa luptei vazand ca batalia era impotmolita in jurul podului. Turcii, disperati ca ei nu au pesti mecanici, l-au lasat balta pe vizir si au luat-o la goana spre Dunare. Pestii mecanici au plecat vijelios in urmarirea lor, tinta lor fiind salvarii matasosi ai fiecarui turc. Cu frunza de brusture in mana, domnitorul uimit a constat pana la urma ca a castigat lupta fara sa miste un deget, era de altfel si dificil ca frunza era tare fragila. Revenind la zilele nostre, pestii mecanici se gasesc peste tot, mai ales in institutiile publice. Beneficiind de fondurile grase de la Uniunea Europeana, Romania s-a dotat cu milioane de pesti mecanici, model FRL-45-BGT-Delta. Modelul comandat de guvernul Romaniei este personalizat dupa valorile perene romanesti: FRL reprezinta Frunte-Rotunda-si-Lata iar BGT inseamna Buze Groase Triste. 45 este numarul de milenii de cand romanii se bat cu dusmanii iar Delta este aspiratia romaneasca inspre romantismul exacerbat, amanarea tuturor deciziilor cruciale si pescuitul cu explozibil in diversele rauri gasite in spatial romanesc. Este adevarat ca de a doua zi dupa livrarea acestora de pe site-ul chinezesc www.madeinchina.com, service-urile auto s-au umplut cu pesti mecanici cu diverse probleme de functionare. Cele mai frecvente erau griparea cozilor, ruginirea excesiva a aripioarelor dorsale cu suparatorul efect sonor caracteristic. Mesterii de la service-uri au rezolvat repede toate hibele, ROSALUL avand de ridicat gramezi imense de fieratanii din tomberoanele dedicate din fiecare service auto. Guvernul a fost sesizat si ca urmare a lansat o noua comanda generoasa in China, de aceasta data modelul cerut fiind: FIIL-45-MR-Delta. FIL, Frunte-Incretita-Incruntata-si-Lata iar MR, Mecla-Rautacioasa. Celelalte au ramas neschimbate.

Au fost inevitabil si confruntari la frontiera cu pestii mecanici bulgaresti model invechit NEC-CP-CG-45,1 adica Necacaciosi-Efeminati-Capsec-Coada-Patrata-Ceafa-Groasa-45,1 milenii de cand bulgarii ii invidiaza pe romani. De remarcat ca romanii i-au luat in deradere imediat si le ziceau: Pestii astia ai lor aproape ca seamana cu ei,… doar calitati,… nici un defect. Chiar cu atatea calitati, toti pestii mecanici bulgaresti au sfarsit tot in tomberoanele de fieratanii din service-urile auto din Romania. Singura problema este ca ROSAL-ul a marit taxele de ridicat gunoiul pe motiv ca e gunoi de import. Drept urmare, pestii mecanici romanesti le trageau un sut in fund pestilor mecanici bulgaresti, apoi ii intorceau spre malul bulgaresc al Dunarii ca sa isi sfarseasca haraitul mecanic acolo prin stufarisul obez de Bulgaria.